Take stock of yourselves and recognise your sins.... And if you transgressed, appeal to the Lord for forgiveness and His grace.... only that is pleasing before God. But if you believe that incessant prayers will reach God, which do not arise from deep within the heart.... if you believe that the Lord only forgives those who deem themselves to be closer to the Lord in their life due to privilege.... who have devised a scheme by which all sins will systematically be absolved within a specific time.... the Lord will teach you otherwise.... Through the Saviour's divine love you acquired the right to be able to release yourselves from your sins if you recognise them in your heart of hearts.... genuinely regret them and at the same time implore the Lord and Saviour for His divine mercy to release you from these sins.... and then firmly decide to avoid these sins for love of the divine Saviour. Everything a person recognises to be wrong must also be abhorred by him in his heart, and this, in turn, will result in his intention to avoid sinning again. If he confides, like a child, his serious intention to his Father that he will never want to sadden Him by committing such wrong again....if his abhorrence gives rise to profound remorse and the intention to improve himself.... then the Lord will lovingly draw the remorseful sinner to His heart and forgive his sins. However, customs and traditions have been established in the world by which a person can quite automatically be absolved from his sins.... And thereby an even greater evil and sacrilege on the human race has been promoted. For the absolution of sins became a truly faith-destroying bad habit because it occurred in such a way, that the sincerity of heart was indeed mentioned as being essential... but that the least of the sinners made an effort to enter into complete contact with the Lord.... that all formal conditions were in fact observed but that the actual act of the remission of sin left people under the impression of having complied with their duty.... even though the person's heart had not yet fulfilled the conditions needed for the forgiveness of sin through the Lord. And thereby a misguided teaching became increasingly more prevalent which, in its basic principle and intention, is indeed good and noble but merely gets people into the habit of performing a dutiful action whose profound depth is not understood seriously enough and yet is so infinitely essential for humanity's salvation of soul.... (Break)
TranslatorEntrate in voi e riconoscete i vostri peccati. E quando avete sbagliato, chiedete al Signore il Perdono e la Sua Grazia. Ma se credete che delle ininterrotte preghiere che non provengono dal più profondo del cuore giungano a Dio, se credete che il Signore perdoni solamente a coloro che per questa vita attraverso il privilegio siano più vicini al Signore, coloro che si sono preparati uno schema secondo il quale tutti i peccati vengono rimessi in un tempo determinato secondo un programma, il Signore vuole insegnarvi qualcosa di meglio.
Attraverso il divino Amore del Salvatore vi siete conquistati il diritto di potervi liberare dai vostri peccati, se li confessate nel cuore più interiore, ne sentite un sincero pentimento e supplicate contemporaneamente il Signore e Salvatore per la Sua divina Compassione, che Egli voglia togliervi questi peccati, e che vi proponete seriamente, di evitare questi peccati per amore per il divino Salvatore. Tutto ciò che l’uomo riconosce come ingiustizia, deve anche essere aborrito nel cuore, e questo farà anche di nuovo maturare in loro la premessa di evitare il peccato, e se poi portate anche una seria mentalità come un figlio verso il Padre, di non volerLo mai rattristare attraverso una tale ingiustizia, se si unisce con questo abominio verso il peccato un profondo pentimento e la premessa di migliorare, allora il Signore prende amorevolmente al Suo Cuore il pentito peccatore e gli perdona i suoi peccati.
Ma nel mondo si sono instaurati degli usi e costumi, secondo i quali si può essere sollevati dai peccati in modo del tutto meccanicamente. E con ciò ad un male ed oltraggio maggiore è stato dato un favoreggiamento all’umanità. Perché la remissione dei peccati è diventato un malcostume che uccide la fede, perché si è svolto in modo che con ciò è stato menzionato infine bensì il sentimento del cuore, ma che i meno dei peccatori si adoperano di entrare in una totale presa di contatto con il Signore, che sono state bensì adempiute tutte le condizioni cerimoniali, ma il vero atto del perdono dei peccati ha lasciato gli uomini nella credenza di aver compiuto il loro dovere, ma che il cuore dell’uomo non ha per nulla adempiuto le condizioni, che sono necessarie per il Perdono dei peccati attraverso il Signore. E con ciò un insegnamento errato ha conquistato sempre di più il sopravvento, che è bensì buono e nobile nel suo fondamento ed intenzione, ma abitua gli uomini solamente ad un esercizio obbligatorio di una azione, che in tutta la sua profondità non viene afferrato abbastanza seriamente, ma che è così infinitamente necessario per la salvezza dell’anima degli uomini. - Interruzione
Translator